Pirelli 235/45 R19 95V Scorpion Verde r-f  MOE
Pirelli 235/45 R19 95V Scorpion Verde r-f  MOE
Pirelli 235/45 R19 95V Scorpion Verde r-f  MOE

Dæk leveres uden fælge. Alt efter dækbredde kan profilbilledet afvige fra afbildningen.

Pirelli

235/45 R19 95V Scorpion Verde r-f MOE  

Sommerdæk til off-roaderen

C B 70
Dæk egenskaber
MOE r-f TL
Producent
Pirelli 
Profil
Scorpion Verde r-f MOE
Størrelse
235/45 R19 95 V TL
Hastighedsindeks
V indtil 240 km/h 
Loadindeks
95  
Kategori
Sommerdæk til off-roaderen 
EAN:
8019227271409

Online køb

(Bestil online og få varen leveret på din ønskede adresse)

(Bestil online og få varen leveret på din ønskede adresse)

Kan leveres 2
1044 15 kr. X
1044 15 kr.
1056,65 kr. (incl. 12,50 kr. Miljøgebyr)

Crossover segmentets udvikling ved SUV'er medfører nye krav, som SUV-dæk ikke kunne opfylde helt indtil nu. Komfort, kørsel på tørre vejbaner og økologisk bevidsthed er kun nogle af de aktuelle krav, et moderne SUV-sommerdæk skal opfylde for at kunne møde slutbrugernes og originaludstyrets behov. Her er det afgørende at være opmærksom på skiftet fra sommer- til vinterdæk i den pågældende sæson, kun på denne måde kan den maksimale ydelse i de aktuelle Crossover-SUV'er garanteres.

Ved udviklingen af Scorpion Verde™ spillede innovative teknologier og miljøvenligheden hovedrollen, uden at er givet afkald på sikkerhed og ydelse. Dermed er Scorpion Verde™ Pirellis svar på de forventninger, der stilles af Corssover-SUV'er - altid i overensstemmelse med Green Performance filosofien.

Dette dæk er kun egnet til køretøjer med dæktryk-kontrolsystem.

C B 70 2 C1

EU dæklabel

Fra 01.11.2012 gælder den europæiske forordning EU/1222/2009 om mærkning af dæk, kort betegnet EU dæklabel. Denne forordning gælder for alle nye dæk, der er fremstillet fra uge 27/2012.

Denne EU dæklabel indeholder oplysninger om kriterierne for brændstofeffektivitet, vådgreb og rullestøj, og den er bindende for alle personbil-, varevogns- og lastbildæk (klasserne C1, C2 og C3) inden for EU-medlemsstaterne.

Formålet med denne EU dæklabel er mere sikkerhed, miljøbeskyttelse og økonomisk effektivitet i trafikken ved fremme af brændstofbesparende, mere sikre og lydsvage dæk.

Ud over denne EU dæklabel bør man dog fortsætte med at inddrage relevante dæktests som vigtig faktor ved købsbeslutningen, idet den nye EU dæklabel kun tester tre vigtige kriterier. Således vurderes eksempelvis sommerdæks køreegenskaber på tør vej lige så lidt som vinterdæks vejgreb på tilsneet vej.

De tre kriterier og vurderingsklasserne i overblik

C C1

Brændstoføkonomi

Klassificeringen af brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

B

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

2 70 C1

Ekstern rullestøj

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

x