Dæk leveres uden fælge. Alt efter dækbredde kan profilbilledet afvige fra afbildningen.

Sommerdæk

Continental

205/55 R16 91V PremiumContact SSR *  

G

C

68

Producent
Continental 
Profil
PremiumContact SSR * 
Størrelse
205/55 R16 91 V
Hastighedsindeks
V indtil 240 km/h 
Loadindex
91 
Kategori
Sommerdæk til personbil 
EAN:
4019238264432 

729,65 kr.

742,15 kr. (incl. 12,50 kr. Miljøgebyr)

Beskrivelse

ContiPremiumContact™

Dækkets bioniske kontur sørger for, at dækket under kørslen bliver smal og bredere ved bremsning. Det forkorter bremsevejen og sørger for en højere kurvestabilitet. Gennem den asymmetriske profil opnås højeste sikkerhedsreserver i sving og en øget beskyttelse mod aquaplaning. Silica-teknologi af den nyeste generation garanterer kortere bremseveje på våd og tør vejbane og forlænger dækkes holdbarhed.

Dækket har SSR system (Self Supporting Run-Flat Tyre). Ved en dækskade kan du fortsat køre din bil op til 80 km kørestrækning, med en maks. hastighed på 80 km/h og ved en kørestil, der passer il forholdene. Kun mulig med lufttrykkontrolsystem.


Vi er certificerede!
Vores produkt- og servicetilbud svarer til de definerede kvalitetskriterier fra Continental. Derfor må vi gerne bruge logoet "Approved Website" fra Continental. Vi er en partnerwebsite, der er anerkendt af Continental, fordi vores virksomhed fuldt ud opfylder Continentals kvalitetskrav – overbevis dig selv ved køb af dæk!

Karakteristika ved Continental-dæk

Forkortelse Betydning
AO/RO1

Optimerede dæk til Audi (Dækkene kan også bruges på andre køretøj.)

MO, MO1

Optimerede dæk til Mercedes (Dækkene kan også bruges på andre køretøj.)

MO Extended, MOE 

Dæk til Mercedes med runflat-egenskaber (Dækkene kan også bruges på andre køretøj.)


OBS:
Køretøjer må kun udstyres med MOE-dæk, såfremt de har et kontrolsystem til dæktryksovervågning.
N0 - N2

Optimerede dæk til Porsche (Dækkene kan også bruges på andre køretøj.)

VO

Optimerede dæk til Volkswagen (Dækkene kan også bruges på andre køretøj.)

*

Optimerede dæk til BMW (Dækkene kan også bruges på andre køretøj.)

M3

Optimerede dæk til BMW M3 (Dækkene kan også bruges på andre køretøj.)

J

Optimerede dæk til Jaguar (Dækkene kan også bruges på andre køretøj.)

XL

(Extra Load) forstærkede dæk til øget belastning af køretøjet

FR, FL, ML

Dæk med fælgbeskyttelse

BSW

Sort sidevæg

OWL

Hvid konturskrift

RF, reinf.

(Reinforced) forstærkede dæk til øget belastning af køretøjet

UHP

Ultra-High-Performance-dæk (højhastighedsdæk)

Vmax

Højhastighedsvariant, især til tunede modeller

SUV

Sport Utility Vehicle

CSR

(ContiSupportRing) dæk med runflat-egenskaber, CSR


OBS: Køretøjer må kun udstyres med CSR-dæk, såfremt de har et kontrolsystem til dæktryksovervågning.
SSR

(Self Supporting runflat-dæk) dæk med runflat-egenskaber SSR


OBS: Køretøjer må kun udstyres med SSR-dæk, såfremt de har et kontrolsystem til dæktryksovervågning.
ContiSeal

Selvtætnende dæk

EU dæklabel

EU dæklabel

Fra 01.11.2012 gælder den europæiske forordning EU/1222/2009 om mærkning af dæk, kort betegnet EU dæklabel. Denne forordning gælder for alle nye dæk, der er fremstillet fra uge 27/2012.

Denne EU dæklabel indeholder oplysninger om kriterierne for brændstofeffektivitet, vådgreb og rullestøj, og den er bindende for alle personbil-, varevogns- og lastbildæk (klasserne C1, C2 og C3) inden for EU-medlemsstaterne.

Formålet med denne EU dæklabel er mere sikkerhed, miljøbeskyttelse og økonomisk effektivitet i trafikken ved fremme af brændstofbesparende, mere sikre og lydsvage dæk.

Ud over denne EU dæklabel bør man dog fortsætte med at inddrage relevante dæktests som vigtig faktor ved købsbeslutningen, idet den nye EU dæklabel kun tester tre vigtige kriterier. Således vurderes eksempelvis sommerdæks køreegenskaber på tør vej lige så lidt som vinterdæks vejgreb på tilsneet vej.

De tre kriterier og vurderingsklasserne i overblik

G C1

Brændstoføkonomi

Klassificeringen af brændstofeffektiviteten sker i syv klasser: fra A (mest effektiv) – G (laveste effektivitet), hvor klasse D ikke anvendes. En forbedring fra en klasse til næste, mere effektive klasse betyder en omtrentlig besparelse på ca. 0,1 liter brændstof pr. 100 km.

C C1

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) – G (længste bremselængde), hvor klasserne D og G ikke anvendes. Forskellen i bremselængde fra den ene klasse til næste, bedre klasse er på våd vejbelægning ved en udgangshastighed på 80 km/t omkring 1 og 2 billængder (3-6 m).

1 68 C1

Ekstern rullestøj

Støjemissionen fra et dæk påvirker den samlede støj fra køretøjet og påvirker ikke kun egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. På en EU dæklabel opdeles den eksterne rullestøj i 3 kategorier, måles i decibel (dB) og sammenlignes med de europæiske støjemissionsgrænser for ekstern rullestøj fra dæk. Her gælder det: Jo færre sorte striber der er, jo lavere er den eksterne rullestøj målt i sammenligning med EU-grænseværdien.

Kundeanmeldelser (3)

Gennemsnitlige kundeanmeldelser

Samlet bedømmelse

Kørekomfort
Indvendig støj
Bremseegenskaber
Kvalitet
Køreegenskaber i vådt føre

Kundeanmeldelse i detaljer

Samlet bedømmelse

Kørekomfort
Indvendig støj
Bremseegenskaber
Kvalitet
Køreegenskaber i vådt føre
Forfatter: Manfred T
1 fra 3

Alle prisangivelser er inklusive til hver tid gældende moms med tillæg af eventuelle forsendelsesomkostninger.
Alle priser er shippingpriser fra vores centrallager. Artiklen kan også fås til den viste pris i vores værksteder.

* Forsendelse indenfor Danmark er gratis fra 1 motorcykeldæk, 1 fælg eller 1 komplethjul. Ved dæk til personbiler, off-roader-dæk eller varevognsdæk er forsendelse gratis fra 2 dæk. Vi sælger og leverer ingen varer til Grønland og Færøerne.

2En artikel, der er markeret som "Kan leveres", tilbydes af en leverandør tilknyttet dækekspert.dk. Leveringstiden for denne artikel ligger på omkring 7 arbejdsdage. Vær venligst opmærksom på, at denne artikel skal bestilles af dækekspert.dk på dine vegne, og at artiklens tilgængelighed afhænger af, hvorvidt artiklen faktisk er på lager hos vores leverandør.